» Mystery Makers er Danmarks førende skabere af escape rooms – DR « Positive anmeldelser fra bl.a. Berlingske, Børsen, DR, TV2 og Politiken.

Mystery Makers startede i 2010, da to gode kammerater skulle bruge en intellektuel oplevelse til nogle venner der skulle giftes. Markedet for underholdning var stort, men intelligent underholdning var der ikke meget af. Så når man ikke kan finde det man skal bruge, så må man jo opfinde det selv.

Mystery Makers har siden 2010 skabt nye former for oplevelser, der alle har det til fælles at de i høj grad involverer deltagerne og gør dem til centrum i oplevelsen. Derfor har Mystery Makers også været dækket i de fleste medier.

I 2019 valgte over 60.000 glade gæster Mystery Makers unikke sortiment af intelligent underholdning. De har mere end 40 fantastiske ansatte og er lykkelige for at blive kåret til Bedste Kultur Oplevelse i København 2018 af Berlingske.

Cooper Webdesign har fået til opgave at løse de 3 følgende opgaver fra Mystery Makers, så de kan komme igang med at bruge det nye bookingsystem:

1. Migrering til nyt bookingsystem

Mystery Makers nuværende betalingssystem har integreret et betalingsmodul, som arbejder sammen med WorldOline (tidligere kaldet Bambora), hvor den enkelte betaling gennemføres og administreres.

Opsætningen er, at når kunden klikker på “betal”, så omdirigeres der til en betalingsgateway, som efter gennemført transaktion, fører kunden tilbage til MysteryMakers.dk.

Firmaet bag det nuværende bookingsystem er i dag partner med WorldLine/Bambora og har derfor hidtil stået for al konfigurering til betalings gateway’en.

Mystery Makers skifter til nyt bookingsystem, hvilket betyder at der i det nye bookingsystem skal konfigureres et API, som skal fungere på PRÆCIS samme måde som i dag med samme indløsningsaftale som Mystery Makers har i dag med WorldLine/Bambora.

2. API flow til generering af betalingslink

Cooper Webdesign har fået til opgave, at der i det nye bookingsystem, skal være mulighed at kunne generere et betalingslink til en individuel kunde, som er koblet sammen med en faktura fra Bambora/Worldline betalingssystemet.

Når administrator i betalingssystemet manuelt afvikler feature, skal API hente og bygge link via data fra Bambora/Worldline, hvor selve ordren er placeret.

Et sekundært API, sørger nu for at opdatere ordren i bookingsystemet, hvor ordre og faktura til kunden, bliver genereret fra. Her er det nu muligt at sende kunden en e-mail med et link, hvor man kan vælge at betale for ordren via eksempelvis kreditkort eller MobilePay.

Payment gateway flow

3. EAN FAKTURERING

Hvis et firma, i Danmark, booker et event hos MysteryMakers ved at ringe til booking afdelingen og ønsker at betale via EAN faktura, bliver denne booking oprettet som ønsket og status i bookingsystemet vil i første omgang være “NOT PAID”.

Da kunden har ønsket EAN faktura og hvis alle oplysninger er tilgængelige for bookeren, ændres status manuelt af booker til status “EAN”. Hvis bookeren har behov for yderligere oplysninger, ændres status til status = “AWAIT” (Awaiting Invoice Details). Når disse oplysninger senere bliver tilgængelige og er indtastet til den individuelle booking, ændres status så endeligt til “EAN”.

Der skal ikke kunne laves EAN booking af selve kunden, kun i backend og kun af en booker. Når selve eventet senere er afholdt, skal der så fremsendes en EAN faktura. Denne del kører igennem SPROOM, som er softwareleverandør med speciale i elektronisk fakturering.

Der skal laves et API kald fra det nye bookingsystem til SPROOM API, når en booking får ændret status til “Send EAN”, som via OIOUBL-formatet opretter faktura som ønsket.

HVAD ER OIOUBL?

Offentlig Information Online Universal Business Language

OIOUBL er en dansk tilpasning af den internationale standard UBL 2.0/UBL2.1 fra standardiseringsorganet OASIS (Organization for the Advancement of Structured Information Standards) til danske forretningskrav.

De umiddelbare fordele ved brugen af OIOUBL dokumenterne er standardiseringen af forretningsdokumenterne til forskellig brug. UBL 2.0 standarden er en fleksibel standard, der understøtter de fleste forretningsmæssige behov, og eftersom det er en international standard, kan dokumenterne anvendes på tværs af landegrænser.

Fordelene ved at anvende OIOUBL er muligheden for at opbygge fuldt automatiserede indkøbsflow, hvor de elektroniske dokumenter kan valideres og matches automatisk, og dermed medvirke til besparelser på de medarbejderressourcer, der normalt anvendes til manuel behandling af forretningsdokumenter.

HVEM ER SPROOM?

Virksomheden SPROOM er softwareleverandør med speciale i elektronisk fakturering.

Man kan benytte mange integrationsmuligheder, såsom API, SFTP og Connector, til at sende elektroniske fakturaer fra et hvilket som helst system.

Man skal ikke længere holde styr på, hvem der kan modtage fakturaer og hvordan. Med Sproom skal du skal bare sende det hele på én måde – så klarer de resten.

Send fakturaer til alle typer kunder, både offentlige og private virksomheder. Send på den måde, der er lettest, og kunderne vil altid modtage fakturaer, som de ønsker det.

LAD OS TAGE EN SNAK

Skriv dine kontaktinformationer, så kontakter vi dig med en gratis og uforpligtende snak